מאמרים

איך להקים חשבון GMB

תפריט GMB גוגל מיי ביזנס הקמת GMB

איך להקים חשבון GMB

מאמר אורח מאת אור פיאלקוב

אם יש לכם עסק פיזי או עסק אונליין, מומלץ שיהיה לכם דף עסקי של גוגל מיי ביזנס. דף לעסק שנמצא במערכת גוגל לעסקים יציג את העסק שלכם בצורה טובה לחיפושים רלוונטיים ברשת החיפוש ולחיפושים רלוונטיים בלשונית "מפות" בגוגל. מלבד תצוגה נוספת ברשת החיפוש של גוגל, גוגל מיי ביזנס מאפשר לכם להציג מידע נרחב על העסק, תמונות, סרטונים, ביקורות ועוד. מומלץ לכל עסק לפתוח דף עסקי ב-GMB כי זה אפיק שיווק נוסף וזה בחינם. לפני שנעבור על השלבים בפתיחה חשבון גוגל מיי ביזנס, חשוב שתכירו את הפלטפורמה.

מה זה GMB?

אם יש לכם עסק פיזי או עסק אונליין, מומלץ שיהיה לכם דף עסקי של גוגל מיי ביזנס. דף לעסק שנמצא במערכת גוגל לעסקים יציג את העסק שלכם בצורה טובה לחיפושים רלוונטיים ברשת החיפוש ולחיפושים רלוונטיים בלשונית "מפות" בגוגל. מלבד תצוגה נוספת ברשת החיפוש של גוגל, גוגל מיי ביזנס מאפשר לכם להציג מידע נרחב על העסק, תמונות, סרטונים, ביקורות ועוד. מומלץ לכל עסק לפתוח דף עסקי ב-GMB כי זה אפיק שיווק נוסף וזה בחינם. לפני שנעבור על השלבים בפתיחה חשבון גוגל מיי ביזנס, חשוב שתכירו את הפלטפורמה.

תפריט GMB גוגל מיי ביזנס הקמת GMB

שלבים להקמת העמוד העסקי שלכם בגוגל מיי ביזנס

אם יש לכם עסק פיזי או עסק אונליין, מומלץ שיהיה לכם דף עסקי של גוגל מיי ביזנס. דף לעסק שנמצא במערכת גוגל לעסקים יציג את העסק שלכם בצורה טובה לחיפושים רלוונטיים ברשת החיפוש ולחיפושים רלוונטיים בלשונית "מפות" בגוגל. מלבד תצוגה נוספת ברשת החיפוש של גוגל, גוגל מיי ביזנס מאפשר לכם להציג מידע נרחב על העסק, תמונות, סרטונים, ביקורות ועוד. מומלץ לכל עסק לפתוח דף עסקי ב-GMB כי זה אפיק שיווק נוסף וזה בחינם. לפני שנעבור על השלבים בפתיחה חשבון גוגל מיי ביזנס, חשוב שתכירו את הפלטפורמה.

שלב #1 – כנסו לגוגל וצרו חשבון

הדבר הראשון שאתם צריכים לעשות הוא להיכנס לגוגל לעסקים וליצור פרופיל חדש לעסק שלכם. לחצו על הכפתור הכחול "אני רוצה להתחיל לנהל" ולאחר מכן תצטרכו להתחבר לחשבון גוגל שלכם או ליצור חדש אם אין לכם אחד. לאחר מכן, תוכלו לחפש את העסק שלכם לפי שם העסק וכתובת אם כבר קיים לו כרטיס ב-GMB. אם לא קיים, לחצו על הכפתור "להוספת העסק ל-Google".

הקמת גוגל מיי ביזנס GMB

שלב #2 – מלאו את הפרטים

אם העסק שלכם קיים, אשרו כי אתם מורשים לנהל את העסק ולחצו על המשך. אם אתם מקימים כרטיס חדש לעסק, מלאו את שם העסק והקטגוריה ולחצו על "הבא". לאחר מכן המערכת תשאל אם לעסק שלכם יש מיקום פיזי ותבקש שתזינו את הכתובת ואז ישאל אם אתם עושים משלוחים באיזור שלכם. לבסוף, המערכת תבקש ממכם להוסיף מספר נייד לאישור ואת אתר האינטרנט של העסק אם קיים. לאחר שתסיימו ליצור את הפרופיל תצטרכו לאמת את העסק שלכם.

שלב #3 – אימות העסק

בשלב הזה תצטרכו לאמת את העסק שלכם ולהוכיח בעלות עליו. בעבר כדי לאמת עסק ב-GMB, גוגל הייתה שולחת גלויה עם קוד לכתובת שהזנתם ולאחר הקלדת הקוד, החשבון היה מאושר. פעולה זו יוצרת הרבה בעיות מבחינת משלוחים והגעת הגלויה (במיוחד במדינות שהן לא ארצות הברית) ולכן, כיום ניתן לאמת חשבון גוגל מיי ביזנס ב-3 דרכים:

  • שיחת טלפון
  • גלויה שנשלחת לכתובת העסק
  • אימייל

ברגע שהקוד מגיע אליכם תוכלו להזין אותו בכל רגע נתון ולאמת את העסק. לאחר אימות העסק ניתן להתחיל לעבוד, למלאות את הפרטים ולצבור ביקורות מלקוחות.

שלב #4 – הוסיפו את כל הפרטים הרלוונטיים

ככל שתוסיפו יותר מידע לדף שלכם בגוגל מיי ביזנס כך הוא יעיל יותר עבור הגולשים ויגדיל את כמות החשיפות והפניות שאתם מקבלים בחודש בפלטפורמה הזו. כתובת העסק שלכם, הנייד והאתר כבר נוספו, אך בנוסף אליהם יש עוד פרטים שכדאי להוסיף:

  • קטגוריה – ניתן להגדיר מה הקטגוריה של העסק שלכם. לדוגמה: אם זה בר בתל אביב, בחרו "בר".
  • שעות פתיחה – הגדירו את זמני הפתיחה כך שגולשים שיגיעו לעסק שלכם ידעו מתי ליצור קשר.
  • מספר נייד – יצירת קשר טלפוני במהירות עם העסק.
  • אתר אינטרנט – הגדירו קישור לאתר כדי שגולשים יוכלו לעבור בקלות לאתר שלכם.
  • כתובת אתר לפגישה – ניתן להגדיר URL שבו אפשר לתאם פגישה בעסק או עם בעל העסק.
  • תמונות – וודאו שאתם מוסיפים את הלוגו של העסק שלכם ותמונת קאבר. ניתן להוסיף עד 10 תמונות המציגות את העסק שלכם.
  • ביקורות – אולי החלק החשוב ביותר ב-GMB. עודדו את הלקוחות שלכם לכתוב ביקורת חיובית ודירוג של 5 כוכבים. המלצות מלקוחות אחרים זו דרך עוצמתית להראות את ההערכה שהעסק שלכם מקבל. מומלץ לתת מענה לביקורות ובמיוחד לביקורות שליליות כדי להראות לעסק יש אבא ואמא.
  • פוסטים – אפשרות זו מאפשרת לכם לשתף תוכן מהבלוג שלכם באתר.

ככל שתספקו יותר מידע בכרטיס העסקי שלכם ותקפידו לעדכן אותו עם פוסטים ועדכונים, כל התועלת שתקבלו מ-GMB תהיה גדולה יותר.

תפריט GMB גוגל מיי ביזנס הקמת GMB

סיכום

העבודה שלכם לא הסתיימה לאחר שיצרתם דף ב-Google My Business ומילאתם את פרטי העסק. יש מספר אפשרויות במערכת שכדאי לשים עליהם עין. למשל: אנשים יכולים לכתוב ביקורת על העסק וזה מאפשר לכם ליצור אינטראקציה ישירה עם הלקוחות שלכם. יש גם אפשרות להראות לגולשים מתי אתם עובדים כשאתם מגדירים שעות פתיחה לעסק. עם גוגל מיי ביזנס אי אפשר לעבוד בשיטת "שגר ושכח". ודאו שאתם מפיקים את המירב מהעסק שלכם בעזרת GMB.

על הכותב

אור פיאלקוב, בן 38, מייסד ומנכ”ל חברת פיאלקוב דיגיטל, חברה המתמחה בפרסום בגוגל ומגוון ערוצים נוספים. מומחה פרסום ממומן ביוטיוב, מעביר סדנאות והרצאות בנושא שיווק בעזרת כלים מתקדמים לחברות וליחידים. הבעלים של  EasyCloud, חברה שמנגישה אחסון ענן ואת עולם אחסון האתרים בענן בעזרת Cloudways לכל אחד. דרך חברות אחסון הענן הגדולות בעולם עם ממשק נוח, אבטחת אתרים מקסימלית ומחיר מעולה.

13 שנים של הצלחות עבור לקוחותינו

אודות שיפרון שיווק דיגיטלי

שיפרון שיווק דיגיטלי מעניקה ללקוחותיה פתרון שיווקי מלא ברשת. קידום אורגני, קידום ממומן בגוגל ובפייסבוק, קמפיינים להמרות והתמחות בחנויות מקוונות. הכל מדיד ובאוטומציה המתקדמת ביותר. 

שיווק מבוסס תוצאות זו ההתמחות שלנו. השגת תוצאות מדידות ואפקטיביות עבור עסקים. אנו מגדירות אבני דרך ריאליות עם כל אחד מהלקוחות שלנו כדי לקבוע מטרות ולוח זמנים המחובר אל הקרקע. לבסוף, אנו מנתחות ומודדות כל מסע פרסום כדי לקבוע מהו ה- ROI שלו. אנו משתמשות בכלים חדשים, בעלי ביצועים גבוהים, Marketing Automation להשגת יעילות ושקיפות מרבית.

אצלנו תקבלו

אסטרטגיה מותאמת

ביחד נבנה אסטרטגיה מדוייקת אשר תמקם את העסק שלך במקומות המובילים בתוצאות החיפוש, לטווח הארוך.

ליווי צמוד בדרך להצלחה

אנו צוות מקצועי ומיומן, בעל ניסיון מוכח וכלים מתקדמים אשר יחסכו לך זמן, כסף וכאב ראש. הגיעו לכוכבים!

ניתוח נתונים מתקדם

כלים טכנולוגיים מתקדמים וצוות מיומן עם ניסיון של שנים בניתוח מידע ותירגומו לתוצאות יבטיחו שתגיעו ליעד הרצוי.

הלקוחות שלנו אוהבים אותנו

מדידת המרות ואוטומציות - זו ההתמחות שלנו!

דילוג לתוכן